Wystąpienia plenarne
Rod Nicolson jest psychologiem, kierownikiem Wydziału Psychologii na Edge Hill University, w Wielkiej Brytanii. Od lat prowadzi badania w zakresie uczenia się. W zakresie jego zainteresowań pozostają kognitywistyka, neuronauki i emocje. Badania Profesora Nicolsona przyczyniły się do naszego zrozumienia dysleksji w ponad 100 publikacjach. Jedna z jego najnowszych prac „Dysleksja pozytywna” koryguje obecny nacisk na dysleksję jako zaburzenia, koncentrując się na mocnych stronach i zaletach.
Angela Fawcett jest wiodącym międzynarodowym badaczem zaburzeń rozwojowych i zaburzeń uczenia się. Jej podejście jest interdyscyplinarne – od rozwoju dziecka, przez badania przesiewowe, trudności w przyswajaniu języka obcego, po neuronauki. Jej zainteresowania badawcze na Uniwersytecie Sheffield obejmują znaczenie „mowy wewnętrznej” w rozwoju umiejętności czytania i pisania u małych dzieci, neurobiologiczne podstawy trudności w nauce, identyfikację dzieci „ryzyka” dysleksji.
Grażyna Krasowicz-Kupis jest psychologiem, logopedą, specjalistą w zakresie diagnozy psychologicznej oraz zaburzeń neurorozwojowych związanych z językiem i komunikacją pisemną. Kierownik Katedry Psychologii Edukacyjnej i Diagnozy Psychologicznej. Dyrektor Instytutu Psychologii na UMCS w Lublinie. Członek Honorowy Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Marcin Szczerbiński jest psychologiem, absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego i University College Cork. Wykładowca Szkoły Logopedii Uniwersytetu w Sheffield oraz Szkoły Psychologii Stosowanej Uniwersytetu w Cork. Chce zrozumieć, co utrudnia dzieciom rozwój i naukę oraz co im w tym rozwoju i nauce może pomóc. Członek honorowy Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Anne Margaret Smith jest starszym wykładowcą TESOL na University of Cumbria. Specjalistka w zakresie dysleksji. Obecnie redaguje ELT well, aby połączyć najlepsze praktyki z dwóch dziedzin wsparcia ELT i SEN, oferując materiały i szkolenia dla nauczycieli, a także zapewniając specjalistyczne nauczanie uczniom SEN. Niedawno odegrała kluczową rolę w tworzeniu nowego IATEFL SIG: Inclusive Practices i SEN;obecnie jest koordynatorem tej grupy.